Verzenden & Retourneren

VERZENDKOSTEN
Alle bestellingen worden in Nederland door PostNL bij u afgeleverd. Gratis verzending bij bestellingen boven de €100. De verzendkosten onder de €100 zijn vanaf €6,75. Het retourneren van uw bestelling binnen Nederland is gratis. Al uw aankopen worden bezorgd door PostNL. PostNL behoort tot de top in Europa als het gaat om de kwaliteit van de binnenlandse overkomstduur. De reguliere bezorgdagen van PostNL zijn: dinsdag t/m zaterdag.

WANNEER WORDT MIJN PAKKET BEZORGD?
Bestelt u op werkdagen vóór 17:00u dan wordt uw pakket binnen Nederland, mits alle artikelen voorradig zijn, de volgende dag bezorgd. Indien uw bestelling door de brievenbus past en u bestelt op werkdagen na 16:30u, dan is het mogelijk dat het brievenbuspakje één dag later wordt bezorgd. Zodra wij uw pakket hebben aangeboden voor verzending ontvangt u een e-mail met daarin een track & trace code. Hiermee kunt u op de website van PostNL https://mijnpakket.postnl.nl/inbox, bekijken hoe laat u de chauffeur voor pakketbezorging kunt verwachten.

GEEN BEZORGING BIJ DE BUREN
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u dit bij het afronden van uw bestelling aangeven door te kiezen voor de verzendmethode ‘Geen bezorging bij de buren’. In dat geval biedt PostNL het pakket alleen bij u aan. Pakketten met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden. Bent u bij een tweede poging ook niet thuis, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

OVERDAGBEZORGING MET KEUZE BEZORGMOMENT
Laat uw pakketten overdag bezorgen op een door u gekozen datum

AVONDBEZORGING MET KEUZE BEZORGMOMENT
Laat uw pakketten ‘s avonds tussen 18:00u en 22:00u bezorgen op een door u gekozen datum.

LEGITIMATIEBEWIJS
Bij het ophalen van uw pakket dient u altijd een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

VERHOOGDE AANSPRAKELIJKHEID
Pakketten met een waarde boven de EUR 250 of buiten Nederland worden altijd met verhoogde aansprakelijkheid verzonden. Deze pakketten kunnen daarom niet bij de buren worden aangeboden.

NIET THUIS
Wanneer PostNL een pakket niet bij u kan afleveren biedt PostNL het standaard aan bij uw buren (mits u heeft gekozen voor geen bezorging bij de buren). Als de pakketbezorging ook niet lukt bij uw buren, dan ontvangt u een bericht van de bezorger. Op dit bericht staat een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kunt u op de website https://mijnpakket.postnl.nl/inbox een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie dat u beter uitkomt.

PAKKET AFHALEN
Indien uzelf en uw buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en uw pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren, dit is meestal het Postkantoor wat het dichtst bij u in de buurt ligt. U heeft hiervoor twee weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar ons. Indien u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren.

PAKJEGEMAK, UW PAKKET DIRECT LATEN BEZORGEN BIJ EEN POSTNL POSTKANTOOR
Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. U kunt er bij uw bestelling ook direct voor kiezen om uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor door te kiezen voor “PakjeGemak”. Zo bepaalt uzelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere PostNL Postkantoren. U heeft de keuze uit meer dan 2000 Postkantoren die zich bevinden op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden. Er is er altijd wel één in de buurt.

BRIEVENBUSPAKJE
Past uw bestelling door de brievenbus dan versturen wij deze in een brievenbuspakje mét track & trace. Bestelt u op werkdagen na 16:30u, dan is het mogelijk dat het brievenbuspakje één dag later wordt bezorgd. Wilt u dit liever niet dan kunt u er voor kiezen om uw bestelling tóch in een doos te laten versturen.